15 Mayıs 2015 Cuma

Kızımla 24. günümüz!

Zaman artık çok hızlı akıyor.. İdil'in uyku aralarında yapacak, yetişecek birşeyler var sürekli...sanırım yeni hayatımız böyle devam edecek..haızr fırsat bulmuşken kızımla başlayan yeni güzel hayatımızdan kısa notlar düşmeye başlayayım istedim...

İlk haftamız kızımın uykucu doppik halleriyle geçti :) sarılık olmaması için 3 saat arayla emmesi gereken kızımı bıraksak 5-6 saat uyuyacak..sonradan anladıkki kan şekeri düşmüş kızımın ilk 3 gün beslenemediğinden... altını açıyoruz, şarkılar söylüyoruz uyandıramıyoruz...ıslak bezle silmek işe yaradı sadece..ve nihayet kızım uyandı :)

sütüm geç gelince mama vermek zorunda kaldık minnoşuma...ilk hafta çok zordu...2 gün kendim yatıp kalkamadım..merdivenleri dinlene dinlene çıkabildim..ameliyat ağrılarım ve acılarım acayip hissediliyordu..3. günse normale dönmeye başladım..fiziksel olarak oldukça rahattım..psikolojik olaraksa sıkıntılar devam ediyordu...inanılmaz duygu kaosu içine girdim..kızım rüyam gibiydi..

kızımı 3 saatte bir emziremeyince de sol göğsümdeki süt kanalları tıkandı..sertleşince kızım memeyi almadı...sertlik, ateş basması beni oldukça korkuttu..sağlık ocağında elle daldılar göğsüme..enjektörle çektiler sütümü..çığlık çığlığa bir 5 dak. sonunda biraz da olsa açıldı...evde duşta masaj ve elle sağmayla devam ettik..sürekli sıcak kompres tutarak pompayla sağmaksa normale çevirdi sonunda...1 tam gün 3 saat arayla  sürekli pompayla sağdım göğsümü..kızımı emziriyor, pompayla sağıyor, pompayı sterilize ediyor ve uyumaya çalışıyorum...oldukça yorucuydu ama sonucuna değdi..uykusuzluk, değişen hormonlarımı daha da etkiledi...

neyseki 1 hafta sonra psikolojik olarak da normale döndüm ve süt artırma çalışmalarım başladı..

15 gün sonra kızımın gaz sancılarımız başladı..meğer tüm bebeklerde aynı dönemde oluyormuş..ben de kızım kıvranırken ona yardımcı olamıyorum diye üzülüyordum..doktorumuz bizden daha doğalcı çıktı..gaz ilacı vermedi..böyle mücadele etmeyi öğrenecek diye..pişik kremi de kullanma diyor, gereksiz kimyasal değdirme bebeğin vücuduna..ben dayanamıyorum arada sürüyorum..kızarınca korkuyorum pişik oluverirsek diye..

15. günde göbeğimiz düştü..ve ilk banyomuzu yaptık :) ilk 2 banyo denememiz ağlayarak geçti..3. den itibaren alıştık..hatta sevdik sanırım... :)









gaz sancılarımız başladığından beri hep memede kalmak istiyoruz..gece uykularımızı rafa kaldırdık..2 saat aralıksız uyuyunca seviniyorum...hep kucağımda uyumak istiyor kızım..yatağına alıyorum 15-20 dk. sonra uyanıyor..bugün dönencesi ile tanıştırdım..şimdilik aynası ve müzikleri ilgisini çekti ve uyanınca onun sesini duyunca tekrar uykuya dalıyor..inşallah hep böyle devam eder...

sling denememizi de yapıyoruz ara ara..benim özgür ruh kızım sıkılıyor içinde.. :) dünyaya alışık gelmiş gibi, bahsedilen 4. trimester bizde tamamlanmış galiba :)

uykusuzluğa alışmak zor olsa de diğer taraftan uykusu 2 saati geçerse özlüyorum kızımı..uyandırmaya çalışıyorum..gerçek aşk ile buluştuk sanırım sonunda..bu muhteşem duyguyu isteyen tüm kadınlar tadsın isterim, hayatımızın anlamı, mucize kızım iyiki geldin hayatımıza..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder